|
Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WinD
Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 226 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Północny
|
Wysłany: Nie 13:34, 12 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Macieju, też to zauważyłem (oprócz kasacji węglarek). Czy mógłbyś napisać kilka zdań, jaka będzie konsekwencja tych zmian i co jest ich przyczyną? |
|
Powrót do góry |
|
|
MaciejOledzki Administrator
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1966 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: Nie 14:19, 12 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Ten trapez razem z łącznikiem do toru nr 24 (tego co idzie do rampy) został wybudowany swego czasu na potrzeby rampy wojskowej - na tej grupie przy rampie było sporo torów można było przyjmować lub wyprawiać eszelony w kierunku wschodnim (ale i zachodnim też) bez konieczności przetoków z głównej stacji towarowej, a w końcu Rosja była uważana za główne zagrożenie dla Prus.
Ostatnie wykorzystanie toru przy rampie było chyba przez składy robocze podczas remontu odcinka torów między Tr1 a TrA w 2013 roku. Obecnie trapez rozjazdowy tylko dublował układ rozjazdów na wjeździe na TrA. Odległości semaforów wjazdowych na Tr1 (od strony Otłoczyna) do wjazdowych na TrA wynoszą też chyba mniej niż 1000 metrów i w związku z niezachowaną wymaganą długością drogi hamowania jest ograniczenie prędkości. Po likwidacji rozjazdów dawne semafory wjazdowe na Tr1 zostaną przesunięte w kierunku Otłoczyna - wydaje mi się że nawet o 400 metrów, żeby uzyskać drogę hamowania 1300 metrów przed wjazdowymi wjazdowymi na TrA. Obsługa przejazdu będzie przeniesiona do nastawni TrA i rozjazd będzie wpięty w układy zależności (podanie semafora dopiero przy zamkniętym przejeździe).
A ogólnie będzie robione w torach na Toruniu Głównym:
- tor nr 1: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB wraz z wymianą podtorza w km 107,655-107,790 (wybudowanie rozjazdów 2,3),
- tor nr 2: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB wraz z wymianą podtorza w km 107,610-107,798; 107,816-107,849 (wybudowanie rozjazdów 1, 4, 5),
- tor nr 24: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB w km 107,820-108,109 (materiał z odzysku oraz wybudowanie rozjazdu Rz6), wymiana rozjazdu 11 (materiał z odzysku Rz3), tor nr 26: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB w km 108,142-108,779 (materiał z odzysku) oraz wybudowanie rozjazdu Rz 12 i 44. Wymiana rozjazdu 11 (materiał z odzysku Rz3). Wymiana rozjazdów 40 i 47 (materiał z odzysku Rz 4 i Rz 2),
- kompleksowa wymiana nawierzchni (materiał z odzysku) na wstawce Rz 47 – Rkpd 57 w km 108,779-108,845. Korekta układu geometrycznego toru na odcinku od Rz40 do Rkpd 57,
- tory 43 i 44: rozbiórka nawierzchni torowej (ok 0,840 km) wraz z wybudowaniem rozjazdu nr Rz13 i nr Rz43,
- tor nr 45: wymiana Rz 46 (materiał z odzysku Rz 1),
- tor nr 3: kompleksowa wymiana nawierzchni – na typ 60E1/PS-94/SB w km 135,500-135,655 (kilometracja linii kolejowej nr 353). Remont istniejącego samohamownego kozła oporowego (cofnięcie w położenie zasadnicze, wymiana drewnianych klocków hamulcowych, piaskowanie i malowanie, konserwacja części ruchomych, oczyszczenie płyty poślizgowej z roślinności i zanieczyszczeń).
Dzięki uprzejmości kolegi Adriana z witryny semaforek.kolej.org.pl poniżej schemat części stacji Toruń Główny - można sobie zobaczyć, co obejmą zmiany:
Do tego mają być zabudowane nowe przebiegi na TrA oraz zrobione poprawki w sygnalizacji - między innymi wjazdy z Inowrocławia na tor przy peronie 3 i z Kluczyków na tor 2 przy peronie 1 mają być bez ograniczenia prędkości do 40km/h (będą pewnie ale na wyższą prędkość wynikającą z dopuszczalnej drogi hamowania albo geometrii toru). Podobnie jak wyjazd z toru przy peronie 2 w kierunku Kluczyków i z toru 7 przy peronie 4 w kierunku Inowrocławia.
Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Nie 18:26, 12 Cze 2022, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
WinD
Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 226 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Północny
|
Wysłany: Pon 10:01, 13 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Macieju, dziękuję za obszerne wyjaśnienia. A czy jest szansa, że peron 3a wróci do użytkowania? |
|
Powrót do góry |
|
|
MaciejOledzki Administrator
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1966 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: Pon 13:19, 13 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi wiadomo efektem prac będzie także powrót do użytkowania peronu 3A (tor 3) i to w taki sposób, że pociągi będą na nim także mogły kończyć bieg. |
|
Powrót do góry |
|
|
JUNIOR
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 754 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Czw 10:31, 16 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Fajnie że 3a wraca |
|
Powrót do góry |
|
|
MaciejOledzki Administrator
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1966 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: Nie 13:15, 06 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
Na Toruniu Wschodnim zamknięty jest tor nr 2 (wzięli się za remont przepustu nad Strugą Toruńska przy dawnej lokomotywowni) i większość pociągów pasażerskich, w tym składy Intercity w kierunku Torunia Głównego, zatrzymują się przy peronie 3. Na zdjęciu rusza pociąg z Olsztyna do Torunia.
Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Nie 13:16, 06 Paź 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:41, 08 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście... Jeżdżąc codziennie do pracy wiaduktem na przedłużeniu ul. Kościuszki, zauważyłem, że na torze drugim ustawiono sygnał D 1. Co ciekawe zupełnie niedawno zamknięty był tor 1.
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:21, 09 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj tarczy D1 już nie ma.
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|