Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:51, 11 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Ustalmy. Na początek zacznijmy od poniższej fotografii. Zupełnie schyłkowy okres stacji. Właściwie to zbędnego posterunku na bocznicy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cóż my tu widzimy. Co najmniej dwa tory – główny i ładunkowy (na co wskazuje zainstalowanie wykolejnicy). Jeśli spojrzymy na poprzednie zdjęcie, to widzimy, że rozjazd był w niewielkim oddaleniu od budynku stacyjnego. Przy tym ostatnim był tylko jeden tor, z przy nim (co oczywiste) jednokrawędziowy peron. W czasie wykonywania zdjęcia budynku i peronu zapewne już nie było.
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
kolej246
Dołączył: 14 Wrz 2021 Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:05, 12 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
bazakolejowa.pl
"...
Opis infrastruktury:
Stacja Posiadała budynek stacyjny który został zlikwidowany (info: Mikołaj, 2006-07-28)
Opis budynków:
Budynek(budynek główny) prawdopodobnie przebudowany; do celów wojskowych i lokomotywnia tak samo. Jest to spory budynek trochę wyższy od 4-o piętrowego bloku, przypomina wielką rezydęcę mieszkalną lub kamienice. Stojąc w kierunku wschodu znajduje się on po prawej stronie. Lokomotywnia: podłużny budynek niedaleko budynku głównego. (info: MIkołaj, 2006-03-21) ..."
Wysoka kamienica? Lokomotywownia? I co do tego wszystkiego miało Wojsko?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
kolej246
Dołączył: 14 Wrz 2021 Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:17, 12 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
*Gdy uważnie przyjrzymy się zdjęciu z Nowości to po prawej stronie w oddali biegnie nasyp i jest przejazd kolejowo-drogowy (obecna Grunwaldzka) |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:48, 30 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Wpis niejako związany z tematem bocznic. Otóż jeden z kolegów zwrócił mi uwagę na atrakcyjne z punktu widzenia "Mikola" jazdy pociągów do bazy paliw w Zamku B. Obecnie pociągi te obsługuje firma Olavion. To przypomniało mi, iż niedawno trafiłem przypadkiem na przyciągniecie na haku właśnie Olavion SM42-2039 przez Olavion 111Ed-017. Zadziało się to wieczorem 13.03.2022 na stacji Toruń Wschodni. Pomijając przyjemność z oglądania opisanego zdarzenia, wydaje się, że jest to dobry motyw dla pasjonatów jazd miniaturowego taboru na makietach. Dwie sprzęgnięte ze sobą jednostki, z których ta "ciągnięta" jest zaopatrzona w sygnały końca pociągu. Słowo "ciągnięta" celowo została ujęta w cudzysłów, bowiem zdaje się, że podczas ruchu modelu lokomotywy bez uruchomienia silnika nie będą obracać się koła.
[link widoczny dla zalogowanych]
©R.Kola_Toruń Wsch_2022-03-13
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
WinD
Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 226 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Północny
|
Wysłany: Śro 20:57, 30 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Robercie, dziś też jeździli i jutro mają również, ale nie wiem, jakim taborem. |
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysioRut
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 2316 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Śro 21:05, 30 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
... w modelu wystarczy wymienić zestawy kołowe na takie bez zębatek ... aby lokomotywa mogła być ciągnięta i swobodnie obracała kołami, jednak sama na własnym silniku wówczas już nie pojedzie ... |
|
Powrót do góry |
|
|
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 15:34, 01 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
KrzysioRut napisał: | ... w modelu wystarczy wymienić zestawy kołowe na takie bez zębatek ... aby lokomotywa mogła być ciągnięta i swobodnie obracała kołami, jednak sama na własnym silniku wówczas już nie pojedzie ... |
Dokładnie. W przeciwnym razie w modelu musiałoby być sprzęgło. Przykładem modelu, który może się samodzielnie poruszać, a także być po prostu ciągnięty, jest model żurawia EDK 750 od Roco i właśnie w tym modelu zastosowano sprzęgło, aby umożliwić samodzielną jazdę przy zachowaniu możliwości ciągnięcia przez inny pojazd z napędem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:58, 05 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Trochę o nie wspominanej tutaj jeszcze bocznicy. W 2018 r. miało miejsce otwarcie wystawy w Muzeum Piernika, na której znalazła się plansza dotycząca bocznicy do dzisiejszej fabryki "Kopernik" oraz okolicznych zakładów. Oryginały planów znajdują się w zbiorach Archiwum Państwowego w Toruniu. Kliknięcie obrazka pozwoli na jego powiększenie i prześledzenie układów torowych (oczywiście w tym wypadku pokazywanie wizerunku Schnellzuglokomotive jest "od czapy").
[link widoczny dla zalogowanych]
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
kolej246
Dołączył: 14 Wrz 2021 Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:56, 05 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Ostatnio byłem na ulicy Żwirowej i świetnie widać staro torze.
Ciekawe informacje o bocznicach można znaleźć na Facebook [grupa dyskusyjna Toruński Węzeł Kolejowy (obecnie Kolej Kujawsko-Pomorska)] Toczyły się dyskusje o bocznicach, były prezentowane mapy, liczne fotografie w tym z przejazdu koło gazowni. Warto odszukać zanim skasują albo co.
Ostatnio zmieniony przez kolej246 dnia Wto 23:11, 05 Kwi 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:09, 13 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Będąc dziecięciem uczęszczającym do szkoły na Jakubskim Przedmieściu ciekawiło mnie jak wygląda bocznica przy magazynie i kotłowni toruńskiej rzeźni (późniejszego Tormięsu). Nie miałem szansy się by się o tym dowiedzieć. Widok bowiem przysłaniał wysoki mur z czerwonej cegły oraz bodajże zawsze zamknięta blaszana brama. Mur ten istniał jeszcze do niedawna. Zburzono go przy okazji budowy osiedla. Szczęśliwie ktoś kiedyś sfotografował ową bocznicę. Pewne cechy zdają się świadczyć, że było to w okresie międzywojennym, a uwieczniona sytuacja nieco odbiega od tej pamiętanej z ostatnich lat funkcjonowania Tormięsu. Mur jest krótszy, a brama znajduje się poprzecznie w stosunku do ul. Szosa Lubicka, która jest jeszcze pięknię zadrzewioną aleją bez tramwaju.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie (znalezione w sieci) to okładka pamiątkowej broszury. Tak długo przechowywałem je na dysku w "celach naukowych", że zapomniałem o jego istnieniu. Dziś zostało ponownie odkryte.
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
|