Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toruńskie bocznice
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1614
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:51, 11 Lis 2021    Temat postu:

Ustalmy. Na początek zacznijmy od poniższej fotografii. Zupełnie schyłkowy okres stacji. Właściwie to zbędnego posterunku na bocznicy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Cóż my tu widzimy. Co najmniej dwa tory – główny i ładunkowy (na co wskazuje zainstalowanie wykolejnicy). Jeśli spojrzymy na poprzednie zdjęcie, to widzimy, że rozjazd był w niewielkim oddaleniu od budynku stacyjnego. Przy tym ostatnim był tylko jeden tor, z przy nim (co oczywiste) jednokrawędziowy peron. W czasie wykonywania zdjęcia budynku i peronu zapewne już nie było.

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolej246




Dołączył: 14 Wrz 2021
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:05, 12 Lis 2021    Temat postu:

bazakolejowa.pl

"...

Opis infrastruktury:

Stacja Posiadała budynek stacyjny który został zlikwidowany (info: Mikołaj, 2006-07-28)

Opis budynków:

Budynek(budynek główny) prawdopodobnie przebudowany; do celów wojskowych i lokomotywnia tak samo. Jest to spory budynek trochę wyższy od 4-o piętrowego bloku, przypomina wielką rezydęcę mieszkalną lub kamienice. Stojąc w kierunku wschodu znajduje się on po prawej stronie. Lokomotywnia: podłużny budynek niedaleko budynku głównego. (info: MIkołaj, 2006-03-21) ..."


Wysoka kamienica? Lokomotywownia? I co do tego wszystkiego miało Wojsko?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolej246




Dołączył: 14 Wrz 2021
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:17, 12 Lis 2021    Temat postu:

*Gdy uważnie przyjrzymy się zdjęciu z Nowości to po prawej stronie w oddali biegnie nasyp i jest przejazd kolejowo-drogowy (obecna Grunwaldzka)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1614
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:48, 30 Mar 2022    Temat postu:

Wpis niejako związany z tematem bocznic. Otóż jeden z kolegów zwrócił mi uwagę na atrakcyjne z punktu widzenia "Mikola" jazdy pociągów do bazy paliw w Zamku B. Obecnie pociągi te obsługuje firma Olavion. To przypomniało mi, iż niedawno trafiłem przypadkiem na przyciągniecie na haku właśnie Olavion SM42-2039 przez Olavion 111Ed-017. Zadziało się to wieczorem 13.03.2022 na stacji Toruń Wschodni. Pomijając przyjemność z oglądania opisanego zdarzenia, wydaje się, że jest to dobry motyw dla pasjonatów jazd miniaturowego taboru na makietach. Dwie sprzęgnięte ze sobą jednostki, z których ta "ciągnięta" jest zaopatrzona w sygnały końca pociągu. Słowo "ciągnięta" celowo została ujęta w cudzysłów, bowiem zdaje się, że podczas ruchu modelu lokomotywy bez uruchomienia silnika nie będą obracać się koła.

[link widoczny dla zalogowanych]

©R.Kola_Toruń Wsch_2022-03-13


R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 226
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Śro 20:57, 30 Mar 2022    Temat postu:

Robercie, dziś też jeździli i jutro mają również, ale nie wiem, jakim taborem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysioRut




Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 2316
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Śro 21:05, 30 Mar 2022    Temat postu:

... w modelu wystarczy wymienić zestawy kołowe na takie bez zębatek ... aby lokomotywa mogła być ciągnięta i swobodnie obracała kołami, jednak sama na własnym silniku wówczas już nie pojedzie ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 15:34, 01 Kwi 2022    Temat postu:

KrzysioRut napisał:
... w modelu wystarczy wymienić zestawy kołowe na takie bez zębatek ... aby lokomotywa mogła być ciągnięta i swobodnie obracała kołami, jednak sama na własnym silniku wówczas już nie pojedzie ...

Dokładnie. W przeciwnym razie w modelu musiałoby być sprzęgło. Przykładem modelu, który może się samodzielnie poruszać, a także być po prostu ciągnięty, jest model żurawia EDK 750 od Roco i właśnie w tym modelu zastosowano sprzęgło, aby umożliwić samodzielną jazdę przy zachowaniu możliwości ciągnięcia przez inny pojazd z napędem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1614
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:58, 05 Kwi 2022    Temat postu:

Trochę o nie wspominanej tutaj jeszcze bocznicy. W 2018 r. miało miejsce otwarcie wystawy w Muzeum Piernika, na której znalazła się plansza dotycząca bocznicy do dzisiejszej fabryki "Kopernik" oraz okolicznych zakładów. Oryginały planów znajdują się w zbiorach Archiwum Państwowego w Toruniu. Kliknięcie obrazka pozwoli na jego powiększenie i prześledzenie układów torowych (oczywiście w tym wypadku pokazywanie wizerunku Schnellzuglokomotive jest "od czapy").

[link widoczny dla zalogowanych]

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolej246




Dołączył: 14 Wrz 2021
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:56, 05 Kwi 2022    Temat postu:

Ostatnio byłem na ulicy Żwirowej i świetnie widać staro torze.

Ciekawe informacje o bocznicach można znaleźć na Facebook [grupa dyskusyjna Toruński Węzeł Kolejowy (obecnie Kolej Kujawsko-Pomorska)] Toczyły się dyskusje o bocznicach, były prezentowane mapy, liczne fotografie w tym z przejazdu koło gazowni. Warto odszukać zanim skasują albo co.


Ostatnio zmieniony przez kolej246 dnia Wto 23:11, 05 Kwi 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1614
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:09, 13 Cze 2022    Temat postu:

Będąc dziecięciem uczęszczającym do szkoły na Jakubskim Przedmieściu ciekawiło mnie jak wygląda bocznica przy magazynie i kotłowni toruńskiej rzeźni (późniejszego Tormięsu). Nie miałem szansy się by się o tym dowiedzieć. Widok bowiem przysłaniał wysoki mur z czerwonej cegły oraz bodajże zawsze zamknięta blaszana brama. Mur ten istniał jeszcze do niedawna. Zburzono go przy okazji budowy osiedla. Szczęśliwie ktoś kiedyś sfotografował ową bocznicę. Pewne cechy zdają się świadczyć, że było to w okresie międzywojennym, a uwieczniona sytuacja nieco odbiega od tej pamiętanej z ostatnich lat funkcjonowania Tormięsu. Mur jest krótszy, a brama znajduje się poprzecznie w stosunku do ul. Szosa Lubicka, która jest jeszcze pięknię zadrzewioną aleją bez tramwaju.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie (znalezione w sieci) to okładka pamiątkowej broszury. Tak długo przechowywałem je na dysku w "celach naukowych", że zapomniałem o jego istnieniu. Dziś zostało ponownie odkryte.

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin