Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Logo PKP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 23:29, 29 Sty 2013    Temat postu: Logo PKP

Witajcie.

Czy ktoś z Was wie jak wyglądało (albo ma grafikę) logo PKP w pierwszej połowie lat '30 ubiegłego wieku kiedy uruchomiono przewozy na starej Magistrali Węglowej?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Krzysiek J
Gość






PostWysłany: Śro 17:09, 30 Sty 2013    Temat postu:

Proszę, mam nadzieję że o to chodziło...




Ostatnio zmieniony przez Krzysiek J dnia Śro 17:20, 30 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 21:36, 30 Sty 2013    Temat postu:

Dzięki Krzysztofie.
Oczywiście rodzą się kolejne pytania:
-czy kropki oddzielające litery były wtedy standardem czy to wyjątek danego egzemplarza?
-czy masz może zdjęcie jakiejś tabliczki z godłem umieszczanej w tych czasach na parowozach?
-czy Magistrala Węglowa miała jakieś swoje indywidualne oznaczenie?

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Krzysiek J
Gość






PostWysłany: Czw 0:01, 31 Sty 2013    Temat postu:

To co wrzuciłem, to fotki wygrzebane z netu. Wyszukaj więcej zdjęć muzealnego taboru (najlepiej z datą, jaką eksponat ma reprezentować) i porównaj sobie. Z łatwością stwierdzisz obecność (lub brak) kropek, oraz umiejscowienie tabliczek na parowozach.
Ja nic gotowego nie mam, też musiałbym szukać.

Co do oznaczenia Węglówki, co dokładnie masz na myśli mówiąc "indywidualne oznaczenie"?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 0:45, 31 Sty 2013    Temat postu:

Coś w rodzaju innego oznaczenia lokomotyw z Karsznic, Bydgoszczy Wschód i Gdyni które obsługiwały węglówkę. Słyszałem coś kiedyś o pasku na kominie.
Może jako linia obsługiwana nie przez PKP a przez "Towarzystwo" miała jakiś swój symbol, godło, oznaczenie, coś co ją wyróżniało.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1614
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:59, 31 Sty 2013    Temat postu:

Chociaż swego czasu napisałem o węglówce niewielki rozdział w książce 75 lat Północnego Okręgu Kolei Państwowych, nigdy bliżej nie przyglądałem się takim szczegółom. Wówczas nie było potrzeby. Trzeba jednak pamiętać o jednym: magistrala węglowa to nie było przedsiębiorstwo PKP ale FPTK (Fracusko-Polskie Towarzystwo Kolejowe). Z pewnością o tym wszystkim napisali Henryk Dąbrowski i Grzegorz Kotlarz w tym:

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety nie posiadam tej książki.

Dla pobudzenia wyobraźni dorzucam coś takiego:
"Pracownicy Francusko-Polskiego Towarzystwa Kolejowego wyróżniali się na tle innych osób zatrudnionych na kolei. Zbigniew Raszewski w "Pamiętniku gapia" napisał: "Pod każdym względem było to oddzielne przedsiębiorstwo o starannie podkreślonej autonomii. Nawet mundury, choć tego kroju i koloru, co zwykłych kolejarzy, miały dla odróżnienia od innych jasnozielone wypustki i takież patki na kołnierzu (w umundurowaniu PKP czerwone). Na rogatywkach zamiast orzełka widniała odznaka z literkami "FPTK"."

Cytat z:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 20:00, 31 Sty 2013    Temat postu:

Więc to jednak Twojego autorstwa jest rozdział 2 "Między wojnami", ostatnio się nad tym zastanawiałem, miałem pytać... ;p

Niestety też nie posiadam książki o węglówce, wciąż szukam gdzie można ją jeszcze nabyć.

Narobiłeś mi Robercie tym cytatem apetytu.

Pozdrawiam.

Edit:
Ciężko znaleźć cokolwiek poza zdjęciami obligacji (a i to dopiero po wpisaniu oryginalnej, francuskiej nazwy):
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:20, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1966
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Czw 21:57, 31 Sty 2013    Temat postu:

Mam książkę o Magistrali Węglowej i choć wiele jest w niej skanów dokumentów, to z logiem FPTK znalazłem tylko 2, zamieszczam poniżej:





A tak swoją drogą temat jest bardzo na czasie - 1 marca 1933 roku, a więc 80 lat temu, otwarto uroczyście odcinek Karsznice - Inowrocław i tym samym możliwy stał się ruch pociągów po całej magistrali Herby Nowe - Gdynia.


Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Czw 22:01, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 22:19, 31 Sty 2013    Temat postu:

Wiem Macieju, stąd w sumie ulągł się ten temat;p

Szkoda, że ta pieczątka jest tak niewyraźna - mogłaby coś wnieść do tematu. Okazuje się, że niewiele wiemy o węglówce w latach '33-'39 a w internecie jest mało dokumentów (zwłaszcza zdjęć, rycin itp.) na ten temat.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin