|
Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejOledzki Administrator
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1966 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: Czw 21:39, 10 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
W Olsztynie trwa kompleksowa przebudowa tamtejszej głównej stacji. Na polecenie konserwatora zabytków na nowych peronach staną stare pruskie konstrukcje wsporcze od zadaszenia peronów, ale co zrobić, jeżeli nowy peron jest węższy, a konserwator nie zgodził się na skrócenie ramion wiat, żeby trzymały skrajnię budowlaną? Trzeba konstrukcje wsporcze postawić na ukos! I w ten sposób powstaje kolejny polski kolejowy idiotyzm dworcowy ...
Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Czw 21:40, 10 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
WinD
Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 226 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Północny
|
Wysłany: Czw 21:59, 10 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Szok! |
|
Powrót do góry |
|
|
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 20:22, 18 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
MaciejOledzki napisał: | W Olsztynie trwa kompleksowa przebudowa tamtejszej głównej stacji. Na polecenie konserwatora zabytków na nowych peronach staną stare pruskie konstrukcje wsporcze od zadaszenia peronów, ale co zrobić, jeżeli nowy peron jest węższy, a konserwator nie zgodził się na skrócenie ramion wiat, żeby trzymały skrajnię budowlaną? Trzeba konstrukcje wsporcze postawić na ukos! I w ten sposób powstaje kolejny polski kolejowy idiotyzm dworcowy ... |
Myślałem, że nic mnie już nie zdziwi, ale... po prostu szkoda gadać! |
|
Powrót do góry |
|
|
JanuszJ
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 923 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 21:22, 21 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Nie takie "kwiatki" konserwatorzy sadzą :)
Swego czasu, podczas remontu peronów w Sopocie, konserwator zażyczył sobie położenie kostki na podsypce piaskowej. Mimo tłumaczenia, że to może było dobre 100 lat temu, to się uparł. Oczywiście po roku kostka się rozlazła i wykonawca na swój koszt musiał przełożyć kostkę na podsypce cementowej :) |
|
Powrót do góry |
|
|
MaciejOledzki Administrator
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1966 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: Śro 9:42, 23 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Byłem wczoraj przejazdem w Olsztynie Głównym i sam mogłem pooglądać te "kwiatki". Mój zmysł estetyczny przechodził tam katusze. Płakać się tylko chce, jak wydawane są pieniądze. Mam nadzieję, że z braku pieniędzy nie zrobią tego samego w Toruniu Wschodnim. |
|
Powrót do góry |
|
|
MaciejOledzki Administrator
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1966 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: Pon 21:18, 04 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Nieco więcej zdjęć z Olsztyna Głównego, które zrobiłem 24 sierpnia. Na początek porównanie, co osiągnięto przekręcając wiaty peronowe:
Osiągnięto jak widać to, że przestrzeń nieosłonięta część krawędzi peronowej ma szerokość jakieś 80-90 cm. Zgodnie z wytycznymi skrajni GPL-2 wystarczyło by 32,5 cm i prawdopodobnie tyle jest w moim rodzinnym Solcu. A Toruniu Głównym na peronie 4 mamy jeszcze lepiej, ale tam wiata jest dość wysoka.
Ale przechodzimy do następnego zdjęcia:
Wygięte elementy ze zdjęcia pierwotnie łączyły się z z podłużnymi belkami i miały przeciwdziałać siłom działającym po długości wiaty (zapobiegały efektowi domina). Tu jak widać po skręceniu wiaty pozostawiono je swobodnie - zachwycone będą chyba tylko miejscowe gołębie :P
Kolejny kolaż - tzw. zabytkowe wiaty i wykonawcza szpetota:
Budowa wciąż trwa, ale obawiam się, że np. o wykonanie wlotów rur spustowych do kanalizacji czy osłon kabli teletechnicznych. No i uziomów to też się już chyba wyżej nie dało wyżej zamontować :P
I kolejne zdjęcie - słupologia stosowana:
Bo koniecznie trzeba słup od bramki sieci trakcyjnej posadowić na peronie, nie w osi innych słupów, robiąc dziurę w wiacie i i na deser stosując posadowienie na palu wystającym ponad powierzchnię peronu.
A lasie słupów, gdzie każdy służy do czego innego nie wspominając (bo nie da się choćby oświetlenia peronu i wyświetlaczy SIP powiesić na jednej konstrukcji).
A na kolejnym zdjęciu kolejny cokół słupowy, tym razem podwójny a w tle gustowna "zabytkowa" witrynka na rozkłady.
A na sam koniec wykończenie krawędzi wiaty, z blachą fartucha mocowaną na zszywacze i do tego końcówka blachy umieszczona za wysoko i bez podgięcia - w ten sposób woda spływająca po fartuchu będzie po pierwsze sączyła się na belkę do której jest przybita, a z braku podgięcia zacznie korodować jej krawędź.
I to na tyle, co udało mi się spostrzec przez kilkadziesiąt minut pobytu na tym "modernizowanym" dworcu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1614 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|