Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kres eksploatacji wagonów piętrowych Bhp (dawniejsze Bipa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:04, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Czyżby piętrusy trafiły do firmy z kujawsko-pomorskiego?
R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1967
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Wto 18:20, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Firma mieści się w Lisim Ogonie, a jak dobrze pamiętam naprawy pojazdów szynowych wykonuje w Inowrocławiu Rąbinku.

Ostatnio zmieniony przez MaciejOledzki dnia Wto 18:22, 11 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 20:05, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Ciekawe... ciekawe co będzie się dalej działo z tymi zestawami wagonów piętrowych? Wątpliwe jest chyba aby firma była w stanie (technicznie, a może i finansowo) wykonać naprawę główną obu (lub jednego) zespołu i dalej go sprzedać (komu? Turkolowi? Wolsztynowi?)... pożyjemy zobaczymy. Nie podejrzewałem, że tak szybko dojdzie do sprzedaży obu zespołów!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1967
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Wto 20:44, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Wykonanie P5 czyli naprawy głównej wagonu nie jest tak skomplikowane, jak naprawa główna lokomotywy. Tym bardziej, że tabor produkowany w latach 70-ch XX wieku nie był jakoś technicznie bardzo zaawansowany. W bipie nie mamy jakiejś skomplikowanej wentylacji, elektryki czy pneumatyki, wózki są również stosunkowo proste. Największą niewiadomą są gniazda w ramach, na których pudła opierają się na wózkach Jacobsa.
Ale skoro nabywca kupił wagony wpisane do rejestru zabytków, to złomować ich nie może. Zobaczymy, co będzie dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:46, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Jako ciało społeczne będziemy się pilnie temu przyglądać Blue_Light_Colorz_PDT_04

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciejOledzki
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1967
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Solec Kujawski

PostWysłany: Wto 20:58, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Jak donoszą "fejsbuki" w ASO Piotr Mieczkowski znajduje się na naprawie Ol49-12 (kocioł od niej w Interloku w Pile) więc coś się ciekawego zapowiada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 20:22, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Jest "artykuł" w Rynku Kolejowym:

[link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej treść:

Rynek Kolejowy napisał:
Przewozy Regionalne znalazły nabywcę na dwa piętrowe zestawy wagonów bhp. Kupił je dobrze znany w branży kolejowej przedsiębiorca zajmujący się głównie naprawami, przeglądami i modernizacją taboru kolejowego.
Pomorski oddział Przewozów Regionalnych zdecydował się sprzedać część pojazdów, które znajdują się w zasobach spółki. Wśród nich są piętrowe, czterowagonowe zestawy wagonów bhp, wpisane na listę zabytków. Pierwszy z nich pochodzi z 1973, drugi z 1977 roku.

Dowiedzieliśmy się, że oba zestawy znalazły nabywcę. Ofertę w Polregio złożył Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski. 8 wagonów łącznie kosztowało ponad 464 tys. zł.

– Kupiliśmy obydwa zestawy. Chcemy doprowadzić je do pełnej sprawności, odtworzyć ich oliwkowe malowanie i oryginalny wygląd. Nie liczymy na zyski z ich posiadania, chcieliśmy pokazać, że naszej firmie zależy nie tylko na wysokiej jakości usługach, ale także na historii polskiego kolejnictwa. Chcielibyśmy, by wagony były gotowe za rok. Będziemy dzięki nim pokazywać piękno dawnej kolei, będą więc wykorzystywane do ruchu turystycznego – powiedziała Monika Mieczkowska-Arcabowicz z ASO Mieczkowski.

Szczęśliwy nabywca dodaje, że piętrowe wagony ciągnąć będzie parowóz Ol49 012, który również kupiła firma, a który obecnie przechodzi naprawę główną kotła w zakładzie Interlok w Pile. Pisaliśmy o nim tutaj. ASO Mieczkowski raczej nie będzie się starać o licencję przewoźnika. Przewozy zabytkowym taborem będą się odbywać z pomocą zewnętrznego partnera.

Powiem szczerze, że takiego obrotu sprawy z tymiż zespołami wagonów się nie spodziewałem! Liczę, że naprawa przebiegnie pomyślnie - to znaczy, będzie co naprawiać (rama, gniazda) i za rok przejedziemy się ex. toruńską "Bipą" ciągniętą przez Ol49-12!

O "początku" historii Ol49-12 w Polsce (ponownie) można było przeczytać w kwietniu zeszłego roku w innym "artykule" Rynku Kolejowego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Treść:

Rynek Kolejowy napisał:
Jeden z parowozów Ol49 produkowanych w latach 1951 – 1954 w Chrzanowie powraca po 10 latach służby w Belgii do Polski. Kupił go SPS Mieczkowski, który chce doprowadzić pojazd do pełnej sprawności.
Chodzi o parowóz Ol49 – 012 wyprodukowany w 1952 roku, który w 1996 roku, po przeprowadzonej w Pyskowicach naprawie głównej, kupili Belgowie. Tam, w Stoomcentrum Maldegem, czynny i w pełni sprawny pojazd prowadził pociągi, kiedy został wycofany z eksploatacji kilkanaście miesięcy temu. „Oelka” czekała na swój czas, aż do teraz, gdy pojazdem zainteresował się Piotr Mieczkowski, właściciel Serwisu Pojazdów Szynowych, gdzie przeprowadza się naprawy główne podzespołów pojazdów kolejowych i autobusów szynowych.

– Lokomotywa jest w drodze do Polski. Przewozimy ją transportem drogowym – osobno tender, osobno kocioł i inne podzespoły. Ku naszemu pozytywnemu zaskoczeniu w bardzo dobrym stanie są koła parowozu, natomiast kocioł wymaga rewizji. Będzie on sprawdzany przez osoby uprawnione. przy współpracy z firmą zewnętrzną specjalizującą się w naprawie kotłów zostanie naprawiony – powiedział Piotr Mieczkowski.

Według zapewnień, parowóz po naprawie będzie w pełni sprawny i ma prowadzić pociągi turystyczne. We wtorek rozpoczął swoją podróż do Polski, gdzie czeka go nowe życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rybek




Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin

PostWysłany: Czw 7:59, 13 Wrz 2018    Temat postu:

To jest zbyt piękne aby mogło być prawdziwe ... No ale cuda się zdarzają więc miejmy nadzieję...

Rybek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JanuszJ




Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 924
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:37, 13 Wrz 2018    Temat postu:

Rybek napisał:
To jest zbyt piękne aby mogło być prawdziwe ... No ale cuda się zdarzają więc miejmy nadzieję...

Rybek


Wiara czyni cuda :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin