Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kopalnia
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WinD




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 226
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Północny

PostWysłany: Pon 10:11, 20 Wrz 2021    Temat postu:

Miałem kiedyś plan Torunia, na którym widoczne były dwie bocznice odchodzące od linii nr 18 na stronę jez. Nagus. Na tej podstawie zresztą przygotowałem moje [link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolej246




Dołączył: 14 Wrz 2021
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:31, 22 Wrz 2021    Temat postu:

WinD napisał:
Miałem kiedyś plan Torunia, na którym widoczne były dwie bocznice odchodzące od linii nr 18 na stronę jez. Nagus. Na tej podstawie zresztą przygotowałem moje [link widoczny dla zalogowanych].


Mam taki plan z lat 90-tych.

Ruiny które widzieliśmy są opisane m. innymi jako Centrohurt. Dane w tabeli [link widoczny dla zalogowanych] poz. 15 są zgodne. Do niedawna sądziłem że wybudowano je w latach 90-tych. Spoglądając jednak na mapę z 1986 (http://igrek.amzp.pl/11781669) ku mojemu zdziwieniu widnieją w kwadracie 22/O? Niestety nie znam rosyjskiego a można by się dowiedzieć jaki był pierwotny odbiorca bo we wcześniejszych planach nie ma bocznicy do cegielni Rudak II (ciekawe jak wyglądał transport)

Cytując za: [link widoczny dla zalogowanych]

"...Druga cegielnia tzw. "Rudak II" z uwagi na wysoki stopień zużycia większości środków trwałych tj. koparek, maszyn przerobowych i formujących oraz pieca ceramicznego do wypału wyrobów, została decyzją Zjednoczenia Przemysłu Ceramiki Budowlanej w Warszawie zamknięta i zlikwidowana. Po tej cegielni, z biegiem lat pozostało duże wyrobisko po eksploatacji gliny, w którym ze zbierających się wód powstało jeziorko zwane Nagus. Z tego co wiadomo jest ono obecnie w rękach prywatnych. ..."

Dziwna sprawa. Budować tak ogromne hale dla upadającej cegielni? Oprócz tego na mapie zaznaczono jezioro czyli po likwidacji kopalni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:21, 27 Wrz 2021    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na mapie rosyjsko-radzieckiej:
Po stronie zachodniej pod nr 13 "kirpicznyj zawod" czyli cegielnia (można też tłumaczyć zakład produkcji cegły)
Po stronie wschodniej pod nr 55 przy jeziorze Nagus "składy" czyli składy, magazyny; oraz odejście bocznicy ku północy "pagruz." pradopodobnie skrót
od "pagruzocznaja rampa" czyli rampa ładunkowa

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:39, 21 Lut 2022    Temat postu:

Stan bocznic do cegielni w 1975 roku. Źródło GUGiK.
[link widoczny dla zalogowanych]

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin