|
Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 9:31, 14 Gru 2013 Temat postu: 14/15 grudnia |
|
|
Dziś ostatni dzień przed zmianą rozkładu jazdy. Od jutra wszystko się zmieni. Niestety w nowym rozkładzie jazdy zabraknie pociągu interREGIO "Flisak" relacji Toruń Gł. - Warszawa Wsch. Jako, że "Flisak" w soboty jeździ tylko rano, a od jutra obowiązuje nowy rozkład, zatem ok. godzinę temu odjechał ostatni "Flisak".
- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "14 grudnia 2013 - Toruń Główny - Škoda 163 026-8 "Gabrysia" czeka gotowa do odjazdu z ostatnim pociągiem interREGIO "Flisak" do Warszawy Wschodniej na stacji początkowej, przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym. Jako goście specjalni, zaraz za lokomotywą w skład włączone są dwie bonanzy z przydziałem w Lublinie. W oddali czai się SA134-001, zaś na tor 7 wjechał właśnie SA133-022 jako pociąg 55465 do Gardeji."
Tym samym, w Toruniu ilość pociągów obsługiwanych Škodami spadła o połowę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 22:10, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
"Porządki" czas zacząć.
Z powodu braku w nowym rozkładzie pociągu z Torunia obsługiwanego wagonami przedziałowymi, rozpoczęto wysyłkę niepotrzebnych wagonów osobowych z przydziałem w Toruniu.
Na pierwszy ogień poszła zdeklasowana toruńska jedynka, która ok. godzinę temu pojechała w składzie pociągu do Poznania.
- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "14 grudnia 2013 - Toruń Główny - zdeklasowana toruńska jedynka jako podsył w składzie pociągu REGIO 5738/9 do Poznania Gł. Tym razem podsyłany wagon był dostępny dla podróżnych."
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1616 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:40, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym |
Remaj12 gdzie podział się twój profesjonalizm. Wiadomo że jest to peron czwarty, a tor o ile dobrze pamiętam dziewiąty (w obu przypadkach numerowne cyframi arabskimi ). Jak sądzę to chyba nie jest właściwy peron dla tego pociągu. Miałem przyjemność, a może to nieprzyjemność, odbyć przejażdżkę Flisakiem do stolicy 13 grudnia.
Z ukłonami
R>K |
|
Powrót do góry |
|
|
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 8:46, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Robert Kola napisał: | Cytat: | przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym |
Remaj12 gdzie podział się twój profesjonalizm. Wiadomo że jest to peron czwarty, a tor o ile dobrze pamiętam dziewiąty (w obu przypadkach numerowne cyframi arabskimi ). |
Tak wszystko się zgadza. Peron czwarty jest ostatnim - czwartym z czterech - tak samo tor 9 - ostatnim służącym do obsługi pociągów pasażerskich. Ostatnim w sensie z najwyższym numerem. Chodziło mi o podkreślenie, że jest to ostatni iR "Flisak".
Robert Kola napisał: | Jak sądzę to chyba nie jest właściwy peron dla tego pociągu. |
Tak to prawda. Pociąg został wyjątkowo podstawiony na tor 9 przy peronie 4. W historii "Flisaka" miałem okazję widzieć jego odjazd z toru 4, 2, 1, 9. Nie wiem czy kiedyś odjeżdżał także z toru 5 lub 7.
Robert Kola napisał: | Miałem przyjemność, a może to nieprzyjemność, odbyć przejażdżkę Flisakiem do stolicy 13 grudnia. |
O dlaczegóż to nieprzyjemność była dla Pana? Cóż się takiego stało?
Jako, że przyznał się Pan do tego, że jechał Pan "Flisakiem", będę teraz Pana ciągnął za język.
Pamięta Pan może jaka lokomotywa prowadziła "Flisaka" - imię lub numer i malowanie.
Czy w składzie była/y jakaś/ieś bonanza/y?
Czy w składzie była jakaś zdeklasowana jedynka?
Ile wagonów liczył skład?
Robert Kola napisał: | Z ukłonami
R>K |
Również serdecznie pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 21:19, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
W końcu dotarły nowe Stadlery ARRIVY, to znaczy, wypożyczone przez ARRIVĘ Stadlery od DB REGIO. Więcej na nich logo DB niż ARRIVY.
- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "15 grudnia 2013 - Toruń Główny - dwa wypożyczone Stadlery opromienione światłem latarń, stoją na torze 13-stym, pilnowane przez ochronę."
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robert Kola
Dołączył: 27 Lut 2006 Posty: 1616 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:30, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | przy ostatnim peronie, na ostatnim torze | . Więc to był taki żart
Nieprzyjemność polega na niezbyt czystym wnętrzu wagonu. Na niektóre z pytań nie jestem w stanie odpowiedzieć bowiem nie jechałem sam, i tego tez powodu nie dokonałem świadomego oglądu pociągu. Nie sądzę jednak by były w nim bonanzy. Jeśli chodzi o lokomotywę to ciągnął go elektrowóz 163 041-7. A wyglądał dokładnie tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
R>K
Ostatnio zmieniony przez Robert Kola dnia Pon 12:30, 16 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
LeszekDM
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 744 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon 21:10, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
A ja ze swojej strony prosiłbym Remka, aby dopisywał godzinę, w której zrobi zdjęcia. To tak na wszelki wypadek - jako motywator, gdyby mi się kiedyś nie chciało do pracy wstawać :) |
|
Powrót do góry |
|
|
Remaj12
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 2:23, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Sporo czasu minęło od dnia 15 grudnia, kiedy to w życie wszedł nowy rozkład jazdy. Wiele się od tego czasu zmieniło. Postaram się, pokrótce opisać zmiany jakie się dokonały.
Jak się okazało, wagony z przydziałem w Toruniu pozostały w swym macierzystym zakładzie, przynajmniej niektóre. Pierwszy pociąg do Poznania (R57327) oraz ostatni do Torunia (R75316), obsługiwany składem, zestawionym jest właśnie z tych wagonów, a ostatnio również z bonanzy z przydziałem w Lesznie lub Poznaniu. Skład najczęściej składa się z 3 wagonów, aczkolwiek są dni kiedy skład jest wzmacniany o dodatkowy wagon.
Tym samym "klasyczne" wagony wyparły bohuny z tych pociągów, coś za coś. Jednakże pasażerowie mają się chyba z czego cieszyć. Rzadko się zdarza, by pociągi REGIO były obsługiwane składami zestawionymi z wagonów przedziałowych. Natomiast obsługą trakcyjną tych pociągów nadal zajmują się Škody.
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "15 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - wietrzny, śnieżny poranek - Škoda 163 035-9 "Zosia" podstawiła się pod peron 1 na tor nr 4 wraz ze składem pociągu REGIO 57327 relacji Toruń Główny - Poznań Główny złożonym tym razem z dwóch przedziałowych wagonów 2 klasy z przydziałem w Toruniu i bonanzy z Leszna."
Kolejną zmianą jaka zaszła, jest obsługa popołudniowo-wieczornego wahadła Poznań - Toruń (R75308), Toruń - Poznań (R75325) zmodernizowanymi lokomotywami EP07P. Skład najczęściej stanowią dwa bohuny po naprawie głównej oraz bonanza - cała trójka z przydziałem w Lesznie. Trafiają się czasem takie takie składy na tej parze pociągów, gdzie jeden wagon jest z Lublina, drugi z Chojnic, a trzeci z Leszna.
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "19 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - oczekująca godziny odjazdu EP07P-2004 ze składem pociągu REGIO 75325 na torze nr 5 przy peronie 3. Bonanza tym razem z przydziałem w Chojnicach."
Jak wcześniej wspominałem, nie ma już pociągu interREGIO "Flisak", który kursował w relacji Toruń Gł. - Warszawa Wsch., Warszawa Wsch. - Toruń Gł. i był obsługiwany Škodami. W związku z jego brakiem, Škody zostały skierowane do obsługi pociągu R65110/IR65111 "Mamry" relacji Szklarska Poręba G. - Olsztyn Gł., IR56110/R56111/R66885 Olsztyn Gł. - Szklarska Poręba G., przy czym najprawdopodobniej prowadzą go na odcinku Wrocław Gł. - Olsztyn Gł., Olsztyn Gł. - Wrocław Gł. Skład składa się z 4 wagonów z przydziałem w Olsztynie, w skład którego najczęściej wchodzą: 1 lub 2 zdeklasowane wagony 1 klasy oraz 3 lub 2 przedziałowe wagony 2 klasy.
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "22 stycznia 2014 roku - Toruń Wschodni - Škoda 163 030-0 "Agata" prowadząca opóźniony 300 minut pociąg interREGIO "Mamry" relacji Szklarska Poręba Górna - Olsztyn Główny."
- komentarz: jak podawano na stronie z rozkładem jazdy, ze względu na opady marznącego deszczu na terenie województw: lubelskiego, mazowieckiego, łódzkiego, wielkopolskiego, świętokrzyskiego, lubuskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego, podkarpackiego, małopolskiego, zachodniopomorskiego pociągi pasażerskie mogły doznawać opóźnienia od 70 do 300 minut, pod zdjęciem zamieszczam widok ekranu - link do pełnego wymiaru: [link widoczny dla zalogowanych] - przepraszam za skandaliczną jakość zdjęcia (zupełnie nic mi nie wyszło), ale dysponowałem czasem ok. 8 sekund postoju pociągu na stacji, w którym to musiałem wykadrować zdjęcie, ustawić ostrość, do tego jeszcze odczekać 2 sekundy samowyzwalacza, robiłem je w trybie bez lampy błyskowej, dodaję po prostu czysto dokumentacyjnie, jako ciekawostkę
Kolejnymi zmianami już nie związanymi z taborem, jest brak nowego rozkładu jazdy na ścianie nad kasami, pojawienie się tablic z rozkładem montowanych na kolumnie, zniknięcie większości reklam z przejścia podziemnego, a także brak patrolów SOK-u.
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "23 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, stary już nieaktualny, zniknął z ściany nad kasami."
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "23 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - nowy rozkład jazdy tym razem pojawił się w tablicach umieszczonych na jednej z kolumn, nie tak jak dotychczas, na ścianie nad kasami w formie wielkich tablic."
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "4 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - pozbawione większości reklam i ogłoszeń, przejście podziemne między ulicą Kujawską, a wyspowym budynkiem dworca."
- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "4 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - wielka pusta tablica ogłoszeniowa tuż obok schodów prowadzących na peron 3."
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 10:15, 25 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ale, że jak: "brak patrolów SOKu"?
Patrole są, i nawet swoją kanciapę mają. Tylko, że już od zeszłego roku ochroną dworca zajmuje się "ochrona dworca" natomiast SOK na podstawie umowy z PKP IC wychodzi na peron obstawiać ich pociągi. Poza tym cierpią na chroniczny brak ludzi, wczoraj rano wiozłem naszych toruńskich SOKistów z... Kutna, bo dopiero tam kończy się ich teren. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|