Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

14/15 grudnia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 9:31, 14 Gru 2013    Temat postu: 14/15 grudnia

Dziś ostatni dzień przed zmianą rozkładu jazdy. Od jutra wszystko się zmieni. Niestety w nowym rozkładzie jazdy zabraknie pociągu interREGIO "Flisak" relacji Toruń Gł. - Warszawa Wsch. Jako, że "Flisak" w soboty jeździ tylko rano, a od jutra obowiązuje nowy rozkład, zatem ok. godzinę temu odjechał ostatni "Flisak".

- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "14 grudnia 2013 - Toruń Główny - Škoda 163 026-8 "Gabrysia" czeka gotowa do odjazdu z ostatnim pociągiem interREGIO "Flisak" do Warszawy Wschodniej na stacji początkowej, przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym. Jako goście specjalni, zaraz za lokomotywą w skład włączone są dwie bonanzy z przydziałem w Lublinie. W oddali czai się SA134-001, zaś na tor 7 wjechał właśnie SA133-022 jako pociąg 55465 do Gardeji."



Tym samym, w Toruniu ilość pociągów obsługiwanych Škodami spadła o połowę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 22:10, 14 Gru 2013    Temat postu:

"Porządki" czas zacząć.

Z powodu braku w nowym rozkładzie pociągu z Torunia obsługiwanego wagonami przedziałowymi, rozpoczęto wysyłkę niepotrzebnych wagonów osobowych z przydziałem w Toruniu.

Na pierwszy ogień poszła zdeklasowana toruńska jedynka, która ok. godzinę temu pojechała w składzie pociągu do Poznania.

- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "14 grudnia 2013 - Toruń Główny - zdeklasowana toruńska jedynka jako podsył w składzie pociągu REGIO 5738/9 do Poznania Gł. Tym razem podsyłany wagon był dostępny dla podróżnych."

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:40, 14 Gru 2013    Temat postu:

Cytat:
przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym


Remaj12 gdzie podział się twój profesjonalizm. Wiadomo że jest to peron czwarty, a tor o ile dobrze pamiętam dziewiąty (w obu przypadkach numerowne cyframi arabskimi Blue_Light_Colorz_PDT_18). Jak sądzę to chyba nie jest właściwy peron dla tego pociągu. Miałem przyjemność, a może to nieprzyjemność, odbyć przejażdżkę Flisakiem do stolicy 13 grudnia.

Z ukłonami

R>K
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 8:46, 15 Gru 2013    Temat postu:

Robert Kola napisał:
Cytat:
przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym


Remaj12 gdzie podział się twój profesjonalizm. Wiadomo że jest to peron czwarty, a tor o ile dobrze pamiętam dziewiąty (w obu przypadkach numerowne cyframi arabskimi Blue_Light_Colorz_PDT_18).

Tak wszystko się zgadza. Peron czwarty jest ostatnim - czwartym z czterech - tak samo tor 9 - ostatnim służącym do obsługi pociągów pasażerskich. Ostatnim w sensie z najwyższym numerem. Chodziło mi o podkreślenie, że jest to ostatni iR "Flisak".

Robert Kola napisał:
Jak sądzę to chyba nie jest właściwy peron dla tego pociągu.

Tak to prawda. Pociąg został wyjątkowo podstawiony na tor 9 przy peronie 4. W historii "Flisaka" miałem okazję widzieć jego odjazd z toru 4, 2, 1, 9. Nie wiem czy kiedyś odjeżdżał także z toru 5 lub 7.

Robert Kola napisał:
Miałem przyjemność, a może to nieprzyjemność, odbyć przejażdżkę Flisakiem do stolicy 13 grudnia.

O dlaczegóż to nieprzyjemność była dla Pana? Cóż się takiego stało?

Jako, że przyznał się Pan do tego, że jechał Pan "Flisakiem", będę teraz Pana ciągnął za język.

Pamięta Pan może jaka lokomotywa prowadziła "Flisaka" - imię lub numer i malowanie.
Czy w składzie była/y jakaś/ieś bonanza/y?
Czy w składzie była jakaś zdeklasowana jedynka?
Ile wagonów liczył skład?

Robert Kola napisał:
Z ukłonami

R>K

Również serdecznie pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 21:19, 15 Gru 2013    Temat postu:

W końcu dotarły nowe Stadlery ARRIVY, to znaczy, wypożyczone przez ARRIVĘ Stadlery od DB REGIO. Więcej na nich logo DB niż ARRIVY.

- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "15 grudnia 2013 - Toruń Główny - dwa wypożyczone Stadlery opromienione światłem latarń, stoją na torze 13-stym, pilnowane przez ochronę."

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert Kola




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:30, 16 Gru 2013    Temat postu:

Cytat:
przy ostatnim peronie, na ostatnim torze
. Więc to był taki żart Blue_Light_Colorz_PDT_13

Nieprzyjemność polega na niezbyt czystym wnętrzu wagonu. Na niektóre z pytań nie jestem w stanie odpowiedzieć bowiem nie jechałem sam, i tego tez powodu nie dokonałem świadomego oglądu pociągu. Nie sądzę jednak by były w nim bonanzy. Jeśli chodzi o lokomotywę to ciągnął go elektrowóz 163 041-7. A wyglądał dokładnie tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

R>K


Ostatnio zmieniony przez Robert Kola dnia Pon 12:30, 16 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LeszekDM




Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pon 21:10, 16 Gru 2013    Temat postu:

A ja ze swojej strony prosiłbym Remka, aby dopisywał godzinę, w której zrobi zdjęcia. To tak na wszelki wypadek - jako motywator, gdyby mi się kiedyś nie chciało do pracy wstawać :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remaj12




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 2:23, 25 Sty 2014    Temat postu:

Sporo czasu minęło od dnia 15 grudnia, kiedy to w życie wszedł nowy rozkład jazdy. Wiele się od tego czasu zmieniło. Postaram się, pokrótce opisać zmiany jakie się dokonały.

Jak się okazało, wagony z przydziałem w Toruniu pozostały w swym macierzystym zakładzie, przynajmniej niektóre. Pierwszy pociąg do Poznania (R57327) oraz ostatni do Torunia (R75316), obsługiwany składem, zestawionym jest właśnie z tych wagonów, a ostatnio również z bonanzy z przydziałem w Lesznie lub Poznaniu. Skład najczęściej składa się z 3 wagonów, aczkolwiek są dni kiedy skład jest wzmacniany o dodatkowy wagon.

Tym samym "klasyczne" wagony wyparły bohuny z tych pociągów, coś za coś. Jednakże pasażerowie mają się chyba z czego cieszyć. Rzadko się zdarza, by pociągi REGIO były obsługiwane składami zestawionymi z wagonów przedziałowych. Natomiast obsługą trakcyjną tych pociągów nadal zajmują się Škody.

- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "15 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - wietrzny, śnieżny poranek - Škoda 163 035-9 "Zosia" podstawiła się pod peron 1 na tor nr 4 wraz ze składem pociągu REGIO 57327 relacji Toruń Główny - Poznań Główny złożonym tym razem z dwóch przedziałowych wagonów 2 klasy z przydziałem w Toruniu i bonanzy z Leszna."



Kolejną zmianą jaka zaszła, jest obsługa popołudniowo-wieczornego wahadła Poznań - Toruń (R75308), Toruń - Poznań (R75325) zmodernizowanymi lokomotywami EP07P. Skład najczęściej stanowią dwa bohuny po naprawie głównej oraz bonanza - cała trójka z przydziałem w Lesznie. Trafiają się czasem takie takie składy na tej parze pociągów, gdzie jeden wagon jest z Lublina, drugi z Chojnic, a trzeci z Leszna.

- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "19 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - oczekująca godziny odjazdu EP07P-2004 ze składem pociągu REGIO 75325 na torze nr 5 przy peronie 3. Bonanza tym razem z przydziałem w Chojnicach."



Jak wcześniej wspominałem, nie ma już pociągu interREGIO "Flisak", który kursował w relacji Toruń Gł. - Warszawa Wsch., Warszawa Wsch. - Toruń Gł. i był obsługiwany Škodami. W związku z jego brakiem, Škody zostały skierowane do obsługi pociągu R65110/IR65111 "Mamry" relacji Szklarska Poręba G. - Olsztyn Gł., IR56110/R56111/R66885 Olsztyn Gł. - Szklarska Poręba G., przy czym najprawdopodobniej prowadzą go na odcinku Wrocław Gł. - Olsztyn Gł., Olsztyn Gł. - Wrocław Gł. Skład składa się z 4 wagonów z przydziałem w Olsztynie, w skład którego najczęściej wchodzą: 1 lub 2 zdeklasowane wagony 1 klasy oraz 3 lub 2 przedziałowe wagony 2 klasy.

- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "22 stycznia 2014 roku - Toruń Wschodni - Škoda 163 030-0 "Agata" prowadząca opóźniony 300 minut pociąg interREGIO "Mamry" relacji Szklarska Poręba Górna - Olsztyn Główny."
- komentarz: jak podawano na stronie z rozkładem jazdy, ze względu na opady marznącego deszczu na terenie województw: lubelskiego, mazowieckiego, łódzkiego, wielkopolskiego, świętokrzyskiego, lubuskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego, podkarpackiego, małopolskiego, zachodniopomorskiego pociągi pasażerskie mogły doznawać opóźnienia od 70 do 300 minut, pod zdjęciem zamieszczam widok ekranu - link do pełnego wymiaru: [link widoczny dla zalogowanych] - przepraszam za skandaliczną jakość zdjęcia (zupełnie nic mi nie wyszło), ale dysponowałem czasem ok. 8 sekund postoju pociągu na stacji, w którym to musiałem wykadrować zdjęcie, ustawić ostrość, do tego jeszcze odczekać 2 sekundy samowyzwalacza, robiłem je w trybie bez lampy błyskowej, dodaję po prostu czysto dokumentacyjnie, jako ciekawostkę





Kolejnymi zmianami już nie związanymi z taborem, jest brak nowego rozkładu jazdy na ścianie nad kasami, pojawienie się tablic z rozkładem montowanych na kolumnie, zniknięcie większości reklam z przejścia podziemnego, a także brak patrolów SOK-u.

- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "23 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, stary już nieaktualny, zniknął z ściany nad kasami."



- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "23 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - nowy rozkład jazdy tym razem pojawił się w tablicach umieszczonych na jednej z kolumn, nie tak jak dotychczas, na ścianie nad kasami w formie wielkich tablic."



- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "4 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - pozbawione większości reklam i ogłoszeń, przejście podziemne między ulicą Kujawską, a wyspowym budynkiem dworca."



- autor: Remaj12
- źródło: zbiory własne
- opis: "4 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - wielka pusta tablica ogłoszeniowa tuż obok schodów prowadzących na peron 3."

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 10:15, 25 Sty 2014    Temat postu:

Ale, że jak: "brak patrolów SOKu"?
Patrole są, i nawet swoją kanciapę mają. Tylko, że już od zeszłego roku ochroną dworca zajmuje się "ochrona dworca" natomiast SOK na podstawie umowy z PKP IC wychodzi na peron obstawiać ich pociągi. Poza tym cierpią na chroniczny brak ludzi, wczoraj rano wiozłem naszych toruńskich SOKistów z... Kutna, bo dopiero tam kończy się ich teren.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruńskiej Makiety Modułowej Strona Główna -> Dział kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin